Obiceiurile de nutritie anti-imbatranire

Obiceiurile de nutritie anti-imbatranire

In timp ce imbatranirea este inevitabila , imbatranirea fizica nu este. Multe semne pot fi incetinite – si viata poate fi prelungita – mentinand o dieta echilibrata si potrivita.

Consuma o dieta bogata in fibre. Asigura-te ca dieta ta zilnica se bazeaza 60% pe carbohidrati – fructe, legume, paine, paste, orez. Maxim 10% pot fi carbohidrati din dulciuri. Adauga la aceasta dieta si proteine – carne, soia si lactate. Este importanta sa tii minte ca desi deficienta de proteine are rolul sau major in osteoporoza, prea multe proteine pot provoca pierderi de masa osoasa. Este imperativ sa mentii procentajul corect de proteine si sa eviti excesul.

Bea mai multa apa. Da, stiu, este un sfat prea uzitat, insa stii ca 60% din corpul nostru este bazat pe apa? Apa este vie, mentine viata. Durerile de cap, pierderea de energie, oboseala si letargie, ranile si durerile musculare pot fi asociate cu deshidratarea! Daca majoritatea femeilor s-ar dedica consumului de 8 pahare de apa pe zi ar exista o imbunatatire a sanatatii per total si a energiei vizibile.

Consuma 5 mese mici pe zi si gustari intre ele. Multe femei care nu mananca micul dejun si consuma doar un pranz usor cred ca pacalesc consumul de calroii, dar de fapt se pastreaza pentru o cina consistenta. Rezultatul este opus celui dorit. Metabolismul este ca un motor – cu cat ii dai mai des combustibil, cu atat merge mai bine. Cand iti privezi corpul de mancare, isi pierde energia. Un metabolism incetinit face mai greu procesul scaderii in greutate. O dieta mai slaba in calorii si nutrienti va duce la pierderea de masa musculara, ceea ce trebuie evitat cu oricepret. Cheia este sa nu treaca 4 ore in timpul zilei fara sa mananci ceva.

Redu consumul de grasimi. Sunca, uleiurile, untul, margarinele, prajelile, cremele si mancarea procesata sunt grasimi de evitat. Unele grasimi insa sunt un combustibil incredibil care ne da energie: monosaturatele precum nucile, semintele, uleiurile vegetale.

Redu consumul de sare si zahar. Controland consumul de zahar si sare, poti reduce riscul hipertenisunii si a diabetului. Arunca solnita, exista sare destula in multe alimente pe care le mancam. Mai bine adauga condimente precum oregano si piper. Caloriile in exces se vad pe coapse, abdomene si solduri.

Leave a Reply