Beneficii de sanatate dovedite ale somonului

Beneficii de sanatate dovedite ale somonului

Atunci cand este prins in salbaticie si nu este cultivat, somonul este unul dintre cele mai nutritive alimente de pe planeta. Este creditat pentru orice, de la extinderea vietii oamenilor, la prevenirea atacurilor de inima si a cancerului. Nu numai ca somonul are unul dintre cele mai ridicate continuturi de omega-3, ci este, de asemenea, ambalat cu tone de alte vitamine si minerale.

In doar o bucata de somon salbatic, exista o cantitate considerabila de nutrienti:

Vitamina B12 (valoare recomandata 236% zilnic)
Vitamina D (127%)
Seleniu (78,3%)
Vitamina B3 (56,3%)
Omega-3 acizi grasi (55%)
Proteina (53,1%)
Fosfor (52,1%)
Vitamina B6 (37,6%)
Iod (21,3%
Colina (19,2%)
Vitamina B5 (18,4%)
Biotina (15,1%)
Potasiu (14%)

Beneficii de sanatate dovedite ale somonului

Continutul nutritional al somonului il face unul dintre cele mai sanatoase alimente din lume. (Cand este prins in salbaticie. Somonul de crescatorie este o poveste diferita.) Somonul are o serie de beneficii pentru intregul corp, multe dintre ele rezultand din acizii grasi omega-3 ai somonului. Iata cateva beneficii sanatoase ale somonului:

Vitamina D – o singura portie de somon salbatic, contribuie la mentinerea sanatatii optime intr-o varietate de moduri. Acest lucru este important, deoarece deficitul de vitamina D este legat de tot, de la cancer la scleroza multipla, pana la artrita reumatoida si boala cardiaca.

Oase si articulatii – Cercetatorii au descoperit recent ca un consum regulat de omega-3 poate ajuta la mentinerea osteoporozei. Deoarece somonul bogat in omega-3 este un aliment natural antiinflamator, consumul de peste delicios in mod regulat este o modalitate excelenta de a va mentine oasele puternice.

Creierul si Reabilitarea Neurologica – Omega-3 se dovedeste a creste eficienta diferitelor functii ale creierului, inclusiv memorie imbunatatita. In plus, vitamina A, vitamina D si seleniul din somon protejeaza sistemul nervos de daunele cauzate de varsta si pot actiona chiar si ca un antidepresiv. Studiile sugereaza ca suplimentarea pe termen lung cu omega-3 poate ajuta la prevenirea si tratarea bolii Alzheimer si a simptomelor Parkinson.